[AUDITORY] Listening test intelligibility German language master's thesis

[German version below]

Dear List,

In the context of a mater’s thesis at the Institute of Acoustics of the technical university of Brunswick, we are investigating how well different objective metrics can predict the intelligibility of sentences in noise in the German language. For this purpose, we are conducting an online listening test in which the participants listen to speech recordings in noise and rate, which ones are intelligible, and which are not.

This test is aimed at German speakers both native and non-native. To increase the statistical relevance of this test we are trying to maximize the number of participants. If any German speakers are signed up for the AUDITORY list, we would very much appreciate your participation.

Participation in this test takes about 15 minutes.

If you would like to help us out and speak German, please click on the following link:

https://golisten.ucd.ie/task/mushra-test/6579d0bdf1a04554f996be3a

All the data collected in the context of this test is treated as confidential and not shared with any third party.

Thank you very much in advance!

Best regards

Gil Felix Greco and Lukas Forst

[German version]

Liebe Auditory Liste Mitglieder,

Im Rahmen einer Masterarbeit untersuchen wir, wie gut verschiedene Metriken die Verständlichkeit von Sätzen (in deutscher Sprache) mit unterschiedlichen Arten von Hintergrundgeräuschen beschreiben können. Deshalb führen wir eine Hörversuche durch, bei der die Befragten Sprachaufnahmen anhören und bewerten, welche der Aufnahmen mit Hintergrundgeräuschen noch verständlich sind und welche nicht.

Um die Ergebnisse später statistisch auswerten zu können, benötigen wir möglichst viele Teilnehmer. Deshalb würde ich mich sehr freuen, wenn Sie zu unserer Studie beitragen könnten.

Eine Teilnahme an diesem Test dauert etwa 15 Minuten.

Wenn sie also Teil dieser Forschung sein oder uns helfen möchten bitte ich sie auf den folgenden Link zu klicken:

https://golisten.ucd.ie/task/mushra-test/6579d0bdf1a04554f996be3a

Die im Rahmen dieses Tests gesammelten Daten sind anonymisiert und werden nicht an dritte weitergegeben.

Vielen Dank im Voraus!

Mit freundlichen Grüßen

Gil Felix Greco und Lukas Forst